Welkom op onze Natuurtrimbaan Loenen.

We zijn erg blij dat we onze natuurtrimbaan weer terug hebben na ruim 50 jaar.

Sporten en bewegen in de natuur is gezond voor lichaam en geest. In de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw was op de huidige plek ook het startpunt van een trimbaan.  Nu, ruim 50 jaar later, heeft de Stichting Vrienden van de Loenense Bossen het initiatief genomen om de trimbaan in ere te herstellen. Het hout dat gebruikt is komt hier uit het bos. De totale lengte van het parcours is 1,7 km. Onderweg komt u de 12 toestellen tegen die  hieronder zijn aangegeven. Ook kunt u een filmpje bekijken hoe de toestellen gebruikt kunnen worden. Het ontwerp, de aanleg en het onderhoud is in handen van onze vrijwilligers.

Als gevolg van vocht, regen, algengroei, etc. kunnen de toestellen glad zijn. Gebruik de toestellen alleen zoals bedoeld en voorgesteld, doe het veilig, blijf alert en overschat jezelf niet!

Gebruik van de trimbaan is geheel voor eigen risico. De Stichting Vrienden van de Loenense Bossen en Geldersch Landschap & Kasteelen zijn op  geen  enkele  wijze  aansprakelijk  voor  schade  of letsel veroorzaakt door het gebruik maken van de toestellen! 

Indien schade of andere onregelmatigheden aan de toestellen wordt geconstateerd, verzoeken wij u dit te melden door een email te sturen naar informatie@vriendenloenensebossen.nl . Voor spoedeisende schade kunt u bellen naar 055-505 0321 of  06 539 405 32

Onze dank gaat uit naar de sponsoren Geldersch Landschap & Kasteelen, Natuurmonumenten, Gemeente Apeldoorn en LMB Loenen, die het mede mogelijk gemaakt hebben deze trimbaan te realiseren.  Wij wensen u veel sportief plezier toe.

Route naar trimbaan:

Vanuit centrum Loenen Droefakkers ingaan, wildrooster over, na ca. 300 mtr. bij vijfsprong schuin linksaf slaan, (trimbaan is met laag bord aangegeven). Na 100 mtr. arriveert u bij het startpunt van de trimbaan.

Overzicht toestellen

1. Horden (Begin)


2. Bokspringen
3. Apenhang
4. Brug gelijke leggers
5. Opstap 4x
6. Afsprong 3x
7. Klimnet touw
8. Touwklimmen
9. Evenwichtsbalk
10. Zijsprong- en evenwichtsbomen
11. Pull ups
12. Sit ups (Einde)